Зелена гілка метро

Зелена гілка метро Києва, офіційно відома як Сирецько–Печерська лінія, є третьою в системі столичного метрополітену за часом відкриття. Першу ділянку запустили 31 грудня 1989 року – тоді з’явилися станції «Золоті ворота», «Палац спорту» та «Кловська». Останнє розширення відбулося 23 травня 2008 року, коли на південному сході міста відкрили станцію «Червоний хутір».
Нині лінія налічує 16 діючих станцій і сполучає північний захід столиці з південним сходом. Кінцеві зупинки: «Сирець» у Шевченківському районі та «Червоний хутір» у Дарницькому.
Маршрут проходить через:
- Шевченківський
- Печерський
- Голосіївський
- Дарницький
А також забезпечує вихід до важливих пересадочних вузлів, зокрема, «Золоті ворота»–«Театральна» (перехід на червону гілку) та «Палац спорту»–«Площа Українських Героїв» (перехід на синю гілку).
У перспективі планується продовження зеленої гілки на захід від «Сирця» у напрямку житлових масивів Виноградар і Мостицький, що дозволить охопити нові густонаселені райони та скоротити навантаження на наземний транспорт.
Розклад роботи зеленої гілки
Час початку та завершення роботи залежить від напрямку руху. Найраніше поїзди вирушають зі станції «Сирець» (у бік «Червоного хутора») о 5:33 та з «Червоного хутора» (у бік «Сирця») о 5:57. Останній поїзд із «Сирця» вирушає о 23:13, а з «Червоного хутора» — о 22:25.
Інтервали руху в робочі дні:
- Ранок: 7–9 хв
- Пік 08:00–09:00: 3–4 хв
- День: 4–6 хв
- Пік 18:00–19:00: 3–4 хв
- Вечір: 8–10 хв
Інтервали руху у вихідні дні:
- Ранок: 9–10 хв
- День: 6–7 хв
- Вечір: 9–11 хв

Цікаві факти про зелену гілку
- Єдина лінія київського метро, на якій є станція-привид «Львівська брама», будівництво якої розпочалося у 1991 році, але вона досі не введена в експлуатацію.
- «Золоті ворота» вважають однією з найкрасивіших станцій метрополітену світу, про що писали міжнародні видання.
- Лінія перетинає Дніпро у південній частині міста через міст Патона, що дозволило з’єднати лівий і правий береги без будівництва окремого тунелю під рікою.
- Від «Печерської» до «Осокорків» відстань складає понад 8 км, що робить цей відрізок одним із найдовших без пересадок у Києві.
- На станції «Видубичі» є вихід до залізничного вокзалу та автостанції, що створює зручний транспортний вузол.
